Workshop 'Van werkstress naar workflow'

Voor iedereen die op praktische wijze beter wil leren omgaan met werkdruk & stress, meer energie & focus wil en ontspannen wil werken. 


Inhoud van de workshop:

Stress en jij: iedereen reageert anders op stressvolle situaties. Dit is afhankelijk van onder andere je geaardheid en de mate waarin je met stress kunt omgaan. Ook het werk zelf, collega’s, de organisatie, veranderingen of je werkomgeving kunnen voor stress zorgen

Werkomgeving: je omgeving heeft invloed op wat je denkt en hoe jij je voelt. De sfeer op je werk, de vaste gewoonten en regels, je collega’s en leidinggevende kunnen een rol spelen bij het wel of niet ervaren van werkstress. Dat geldt ook voor de inrichting van je werkplek en de planning van je werkzaamheden.

Werk, stress en leefstijl: door je leefstijl te bekijken, kun je je gevoeligheid voor stress eerder herkennen. Een gebalanceerde leefstijl maakt je weerbaarder tegen werkstress.

Acceptatie: piekeren brengt je in een spiraal van negatieve gedachten. Herken gepieker zodat je het eerder los kunt laten. Door je te focussen op aspecten die je wel kunt beïnvloeden en door andere zaken die je niet kunt beïnvloeden te accepteren voorkom je werkstress.

Tijdens deze workshop word je je bewust van welke factoren bij jouw een rol spelen bij werkstress en wat jij kunt doen om meer werkplezier te krijgen.Natuurlijk krijg je ook tips en doen we oefeningen waarmee je direct aan de slag kunt om jouw werkstress te verminderen.
Tijdens de workshop leer je onder andere de 3 minuten adempauze, die ervoor zorgt dat je in het vervolg meer focus en minder stress hebt.

Resultaat van de workshop
  • Je leert op effectieve wijze met werkdruk en stress om te gaan.
  • Je herkent je eerste stresssignalen en weet wat goed is om dan te doen.
  • je leert je eigen valkuilen kennen.
  • Je bent je bewust van de belangrijkste stressfactoren in je werk
  • Je bent je bewust van niet helpende overtuigingen en automatisch handelen en kan hier andere keuzes in maken
  • Je hebt meer focus en je krijgt meer werk gedaan
  • Je bent in staat om ontspannen en met plezier te werken
  • Je gaat in het vervolg na je werkdag fitter naar huis met genoeg energie om de rest van de dag te goed te besteden